Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.
Strona główna ARTYKUŁ SPONSOROWANY Ashwagandha – jakie korzyści przynosi jej stosowanie?

Ashwagandha – jakie korzyści przynosi jej stosowanie?

autor Archeolog
86 wyświetleń

Ashwagandha – pod tą egzotyczną nazwą kryje się witania ospała, czyli żeń-szeń indyjski. To popularna roślina lecznicza zaliczana do grona super żywności o wyjątkowych właściwościach odżywczych. Jest spotykana w formie tabletek, proszku, jak również olejków. Żeń-szeń indyjski występuje nie tylko w suplementach diety, ale również w wielu naturalnych kosmetykach.

Jakie właściwości odżywcze posiada Ashwagandha?

Żeń-szeń indyjski jest źródłem witanolidów oraz glikowitanolidów. To te grupy aktywnych związków odpowiadają za większość korzystnych efektów, jakie może zaoferować Ashwagandha. Witanolidy wykazują przede wszystkim właściwości antynowotworowe oraz przeciwbakteryjne, z kolei glikowitanolidy wykazują działanie adaptogenne odpowiedzialne za uczucie uspokojenia i relaksu. Z tego względu roślina jest wykorzystywana w łagodzeniu objawów depresji, a także jako naturalny środek na bezsenność.

Korzyści wynikające ze stosowania żeń-szenia indyjskiego

Regularne stosowanie żeń-szeniu indyjskiego może przynieść wiele korzyści dla organizmu. Działanie adaptogenne sprawia, że Ashwagandha uspokaja i przynosi uczucie odprężenia. To silny antyoksydant, który eliminuje nadmiar wolnych rodników odpowiedzialnych za procesy starzenia komórek. Stosowanie żeń-szenia jest zaliczane jako profilaktyka antynowotworowa. Po Ashwagandhę chętnie sięgają mężczyźni. Dowiedziono, że może ona wspomóc sprawność seksualną, a także poprawić płodność ze względu na większą ruchliwość i żywotność plemników.

W jaki sposób można przyjmować Ashwagandhę?

Ashwagandha występuje w suplementach diety, które mogą przyjmować różną formę, począwszy od tabletek, poprzez proszek, aż po olejki. Sproszkowany żeń-szeń można stosować jako dodatek do niektórych posiłków, np. do sałatek lub makaronów. Z proszku można przygotować także napar. Dzienna dawka żeń-szenia indyjskiego nie powinna przekraczać 1-2 łyżeczek sproszkowanego korzenia lub 500 mg standaryzowanego ekstraktu z witani ospałej.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

To powinno ci się spodobać

Dodaj swoją opinię

Archeolog

Archeolog to miejsce, gdzie dokopiesz się ciekawych informacji na przeróżne tematy. Nie skupiamy się na jednej tematyce. Tworzymy i publikujemy treści na różne zagadnienia. Czytaj & komentuj.

 

 Projekty domów Podkarpacie

Kategorie

pozycjonowanie lokalne

Aktualności

@ Archeolog.edu.pl // Wszelkie prawa zastrzeżone